Salgs- og leveringsbetingelser

Herunder finder ud vores salgs- og leveringsbetingelser. Du kan evt. også se under Spørgsmål og svar, hvis der er noget du ikke kan finde her.

 

1. Levering og fragt

For levering til Danmark gælder følgende:

* Leveringstid 1-2 hverdage. Vi sender dagligt pakker afsted. (OBS GLS leverer ikke ud lørdag og søndag).

* Fast fragt og leveringsgebyr på 29,- som forsikret pakke med GLS til pakkeshop (enkelte tunge/store varer er undtaget dette)

* 21 dages fuld returret.

* Levering til din privatadresse som forsikret pakke med Post Nord 90,- eller GLS til 49,-.

* Tryg og sikker nethandel via Quickpay.

Rettidig levering forudsætter at GLS og Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Vi kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS og Post Danmark. I tilfælde af udeblevne leverancer kontaktes vi på: mail@mollyogmy.dk

Du skal indenfor 5 dage efter modtagelse af dine varer tage kontakt til os, hvis du har indvendinger til din ordre. Hvis der er sket fejl, mangler, udeblevne leverancer eller du har andre indvendinger skal du kontakte os på mail@mollyogmy.dk

For levering til udlandet gælder følgende:

* Levering med GLS / Post Nord.

* Prisen kan variere alt efter hvor og hvordan, du vil have sendt din pakke.

Til England, Sverige, Tyskland og Østrig sender vi forsikret som pakke med track    & trace til 75,. DKK.

Til resten af verden kan du vælge at få sendt dine varer, som en ikke forsikret pakke (uden track & trace) til 89,- eller som en forsikret pakke med track & trace til 275,- DKK. Alle pakker til 275,- kr. som sendes forsikret, sendes med skib, hvis dette er en mulighed. Dvs. levering kan være alt fra 4-18 dage.

* Alle bestillinger afsendes indenfor 1-2 hverdage.

* 21 dages fuld returret. Dog ingen ombytte af varer fragtfrit.

* Tryg og sikker nethandel via Quickpay.

* Ved salg til lande udenfor EU, vil der ikke blive opkrævet dansk moms, hvis der i kommentarfeltet ved checkud noteres 'minus moms'.

Ved salg til udlandet, påtager MollyogMy.dk sig ikke ansvaret for evt. told eller andre afgifter, som vil blive pålagt varen købt hos os. Denne told eller afgift skal afholdes af modtageren. Samt tager vi ikke ansvar for pakker sendt uden forsikring.

Du skal indenfor 5 dage efter modtagelse af dine varer tage kontakt til os, hvis du har indvendinger til din ordre. Hvis der er sket fejl, mangler, udeblevne leverancer eller du har andre indvendinger skal du kontakte os på mail@mollyogmy.dk

Shipping outside of Denmark:

* Shipment options with GLS or PostNord.

* Various prices on shipment can occur depending on how you want your package shipped.

We ship to England, Sweden, Germany and Austria with package insurance and track&trace for a price of DKK 75,-

Shipments for the rest of the world can be sent uninsured (without track & trace) for DKK 89, - or as an insured package with track & trace for DKK 275, -. All packages with insurance (the DKK 275,- option) are sent by ship if possible. Therefore the delivery date can range from 4-18 days total.

* We ship all packages within 1 or 2 days. Delivery can be from 4-18 days, depending on delivery are with ship, which we choose if this is an option.

* MollyogMy.dk offers 21 days of free returns, valid from the day you received your order.

* Safe and secure shopping with Quickpay.

* Shipping methods; uninsured package without tracking and insured package with tracking

* For orders outside the EU, Danish VAT will not be charged if the comments box is quoted 'minus VAT'.

When selling abroad MollyogMy.dk does not accept the responsibility for any extra fees regarding Customs or other charges that will be imposed on the item purchased from us. This fee or charge must be payed by the recipient itself. Furthermore, we are not responsible for packages sent without insurance in case of damage to the goods and/or missing packages.

If you have any objections you must contact us within 5 days of receiving your package. In case of faults, missing items, packages not received, or any other objections please contact us at mail@mollyogmy.dk.

If you do not collect your package we charge a fee of 250,- DKK to process the return ordre.

 

2. Returnering og ombytning af varer

Fortrydelsesret 

 

 

Som forbruger har du normalt kun 14 dages fortrydelsesret, men vi tilbyder 21 dages fortrydelsesret hos os. Der er dog forskel på kravene til de tilbageleveret vare alt efter hvornår du fortryder.  

 

 

0.-14. dag:

 

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage (eller 21 dage) fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@mollyogmy.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

 

 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

 

Fortrydelse af en del af købet

 

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder hele eller en del af dit køb.

 

 

Returnering

 

 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

 

 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

 

Ingen fortrydelsesret

 

 


Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

 

 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

 

Varens stand, når du sender den retur

 

 

0.-14. dag:

 

 

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du ikke får købesummen retur. Skulle du ønske at returnere et produkt brugt stand, må varens forringelse ikke være udover det, som er normalt når man prøver tøj i en tøjbutik.  Derfor kan tøjet prøves og kontrolleres, som hvis du er i et prøverum.

 

 

Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

 

OBS særlige varer, som parfume, sæbe, sutter mm. tages kun retur i ubrudt tilstand. Varer uden hang tags tages ikke retur. Sko må ikke være gået i og have synlige tegn af brug. Derudover skal alle varerne være i original emballage og med mærker på tøjet. Derudover skal skotøjsæsker sendes retur, og fragtlabel må ikke sættes direkte på æsken.

 

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

 

14.-21. dag:

 

 

Varerne skal tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, ellers nægtes levering. varerne skal desuden tilbageleveres i den originale emballage.

 

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

 

 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

 

Returfragt: Når du sender retur til os kan du benytte det vedlagte retur label. Dette finder du  i din ordre. Bemærk at det koster 39 kr. at benytte dette.

 

 

Varen sendes til:

 

 

Molly&My, Udsigten 5, 7000 Fredericia.

 

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops og pakkeboxe. Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse i vores åbningstid eller efter aftale.

 

 

 

3. Kredit

Løn: Du kan for kun 19,- kr. hos MollyogMy altid betale med næstkommende løn en sidste dag i måneden, hvis du vælger produktet LØN her. Dette gælder kun ved betaling med dankort og visa. Hvis du betaler med mastercard, visa electron eller lignende vil beløbet blive reserveret på dit kort.

OBS. hvis du vælger at betale med VIABILL kan du ikke bruge denne løsning - penge vil blive trukket med det samme. 

Børnepenge: Du kan for kun 39,- kr. hos MollyogMy betale med næstkommende børnepenge (her), så snart børnepengene er frigivet. Det vil sige, at når april børnepenge udbetales d. 20/4, kan du denne dag begynde at handle med børnepenge d. 20/7. Dette gælder kun ved betaling med dankort og visa. Hvis du betaler med mastercard, visa electron eller lignende vil beløbet blive reserveret på dit kort.

OBS. hvis du vælger at betale med VIABILL kan du ikke bruge denne løsning - penge vil blive trukket med det samme. 

Vi hæver pengene den dag børnepengene frigives, dvs. hvis de frigives d. 18/1, hæves beløbet denne dag, hvor der så vil kunne købes med næste omgang børnepenge.

Du kan max ligge en ordre på 3.000,- ad gangen med kreditmulighederne.

Hvis en vare sættes ned i kreditperioden, efter den er betalt, vil prisen ikke blive ændret, når pengene hæves. Vi forbeholder os retten til at sende en rykker, hvis det ikke er muligt at hæve pengene den pågældende dag. 

Selvom der returneres varer inden pengene er hævet, vil beløbet for betaling med løn eller børnepenge alligevel blive trukket den sidste dag i måneden eller d. 20, da der er ydet kredit service. 

Løn og børnepenge kredit ydes pr. ordre og hvis du har flere ordre skal beløbet derfor betales pr. ordre.


4. Reklamation

Hvis du har en reklamation vedrørende din ordre bedes du tage kontakt til os via mail@mollyogmy.dk. Mailen bedes indeholde følgende oplysninger: *navn *ordrenummer *hvad reklamationen drejer sig om *vedhæftet billede af reklamationen.

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til: Molly&My, Udsigten 5, 7000 Fredericia

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 


5. Udsalg, rabat og prismatch

Forbehold
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller forsøge at skaffe de pågældende varer igen.

 

 

Vi kompenserer ikke kunder, der allerede har købt en vare, som efterfølgende nedsættes under for eksempel udsalg. Ordrer faktureres til gældende pris på bestillingstidspunktet.

 

 


Rabatkoder kan ikke kombineres med andre tilbud, rabatter, andre rabatkoder og nedsatte varer. Enkelte brands er undtaget rabatkoder.
Under udsalg, black friday mm. skal der forventes en længere leveringstid end normalt.

 

 


Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

 

 


Bortkomne pakker
Hvis en pakke du skal modtage beklageligvis skulle gå bort hos os eller ved vores samarbejdspartnere, sender vi naturligvis en ny pakke. Vi kan dog kun tilbyde at sende de varer i ordren, som vi har på lager og ikke andre varer eller størrelser, som ikke er på ordren. Det resterende beløb refunderes naturligvis.

 

 


Prismatch
Prismatch - hvis du finder varen billigere et andet sted samme dag, som du har købt eller køber, skriv en mail til os med linket til denne anden vare, og vi matcher prisen. Gælder dog ikke varer fundet på tilbud, udsalg/outlet eller i udlandet.

 

 


Tvillingerabat
Tvillingerabat på 15 % - hvis du har tvillinger og ønsker at handle til dine små guldklumper, skriv til os på Mail@mollyogmy.dk for at få tilsendt en rabatkode. Gælder ikke på i forvejen nedsatte varer.

 

 

 

6. Udsolgte varer

Hvis en vare er udsolgt, vil vi gøre alt for at skaffe den hjem til dig så hurtigt så muligt. Blot du kontakter os, så skal vi gøre vore bedste for at skaffe varen hjem! (gælder dog ikke under udsalg).

 

7. Betaling

Betaling kan foretages med et Dankort, Visa/Dankort, Visakort, Mastercard, Maestro, Visa Elektron. Betalingen foregår over en krypteret server via 3.parts betalingsgateway og er lige så sikkert som at benytte dit kreditkort i supermarkedet. Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) inklusiv 25% moms.  Når du laver en bestilling på www.mollyogmy.dk trækker vi først beløbet fra din konto, når bestillingen er pakket og afsendt. Med mindre det er en vare, der forudbestilles, betales denne ved forudbestillingen. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

8. Forudbestilling af varer

Hvis du køber en vare, som er til forudbestilling angiver vi en forventet levering under produktsiden. Man kan dog forvente levering en smule senere, da nogle af vores varer skal igennem tolden først. Hvis man har bestilt andre varer sammen med sin forudbestilling sender vi det som en pakke, når forudbestillingen ankommer til os. Hvis man ønsker en yderligere levering vil man blive opkrævet 29,- Man kan kun købe forudbestilling med dankort og vi trækker først pengene, når varen afsendes.

 

9. Klage via ODR forbrugerportalen

Hvis køber af den ene eller anden grund ønsker at klage over MollyogMy, skal dette gøres via EUs nye forbrugerportal ODR via dette link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Vi håber dog at køber i første omgang vil kontakte MollyogMy på mail@mollyogmy.dk, og at vi sammen kan løse eventuelle uoverensstemmelser.


10. Registerpolitik

HVAD GØR VI MED DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER (PERSONDATAPOLITIK)

Ingen personlige oplysninger der registreres på MollyogMy.dk bliver overdraget, solgt eller på anden vis gjort tilgængelige for tredjepart. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Molly&My.

Ved køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne registreres hos Molly&My og transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form. Vores butik har jf. regnskabsloven pligt til gemme oplysningerne i 5 år, hvorefter de slettes. Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 

Oplysninger afgivet til Molly&My videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. 

Som registreret hos Molly&My har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Molly&My via e-mail mail@mollyogmy.dk. 

Se desuden vores cookies og privatlivspolitik lige her!


11. Værneting og lovvalg

Enhver tvist mellem køber og MollyogMy.dk- herunder fortolkning af MollyogMy.DK's handelsvilkår - afgøres af Sø- og Handelsretten i København i henhold til dansk lovgivning med dansk som gyldigt sprog.

 

12. Virksomhedens oplysninger

Virksomhedsoplysninger 

Virksomhedens navn: MollyogMy ApS
CVR: 37137588
Etableringsår: 2015 
Adresse: Udsigten 5, 7000 Fredericia

 

13. Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos MollyogMy ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på mollyogmy.dk er Luise Sejrup Rasmussen. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på mail@mollyogmy.dk.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: mail@mollyogmy.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

MollyogMy ApS
Udsigten 5, 7000 Fredericia
Mail@mollyogmy.dk 

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27 februar 2019.

 

X