Salgs- og leveringsbetingelser

Herunder finder ud vores salgs- og leveringsbetingelser. Du kan evt. også se under Spørgsmål og svar, hvis der er noget du ikke kan finde her.

1. Levering og fragt

For levering til Danmark gælder følgende:

* Leveringstid 1-3 hverdage. Vi sender dagligt pakker afsted.

* Fast fragt og leveringsgebyr på 29,- som forsikret pakke med GLS til pakkeshop (enkelte tunge/store varer er undtaget dette)

* 21 dages fuld returret.

* Levering til din privatadresse som forsikret pakke med Post Nord eller GLS.

* Tryg og sikker nethandel via Epay.

(Rettidig levering forudsætter at GLS og Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Vi kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS og Post Danmark. I tilfælde af udeblevne leverancer kontaktes vi på: mail@mollyogmy.dk)

For levering til udlandet gælder følgende:

* Levering med GLS / Post Nord.

* Prisen kan variere alt efter hvor og hvordan, du vil have sendt din pakke.

* Alle bestillinger afsendes indenfor 1-2 hverdage.

* 21 dages fuld returret. Dog ingen ombytte af varer fragtfrit.

* Tryg og sikker nethandel via Epay.

* Ved salg til lande udenfor EU, vil der ikke blive opkrævet dansk moms, hvis der i kommentarfeltet ved checkud noteres 'minus moms'.

(Ved salg til udlandet, påtager MollyogMy.dk sig ikke ansvaret for evt. told eller andre afgifter, som vil blive pålagt varen købt hos os. Denne told eller afgift skal afholdes af modtageren.)

2. Returnering og ombytning af varer

Du har 21 dages fortrydelsesret, når du handler på www.mollyogmy.dk 

Fortrydelsesfristen udløber 21 dage efter den dag du; a) har modtaget din vare b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Hvis pakken returneres til os pga. manglende afhentning forbeholder vi os ret til at opkræve et gebyr på 49,-

Såfremt køber fortryder efter de 21 dage, bytter eller tager MollyogMy.dk ikke varen retur.

Vi behandler alt retur indenfor 1-3 hverdage efter modtagelsen. Undtagelser fra dette er under sale og black friday mv.

- Returnering af varer:

Vi betaler penge tilbage for alle retur varer og hvis du ønsker en anden størrelse, bedes du lægge en ny ordre. Dette sikrer en hurtigere levering til dig og du risikerer ikke at varen i mellemtiden er udsolgt.

Ønsker du at returnere en vare købt hos MollyogMy.dk skal du så hurtigt så muligt og senest 21 dage efter modtagelse af varen sende varen retur. Du afholder selv udgifterne i forbindelse med at sende din vare retur til os. Husk at vedlægge enten retursedlen (find den her -> returseddel) eller den faktura du modtog med købet og notere, hvilke varer du returnerer og ønsker pengene retur for.

Vi opfordrer til, at man returnerer varerne som forsikret pakkepost. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Du kan med fordel vælge vores produkt returfragt, som du finder her: returfragt

(Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav uden omdeling eller lignende.)

-Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi varens pris, dog ikke leveringsomkostninger forbundet hermed. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Når varen er modtaget hos os og vi sikrer os den er i samme stand, som hvis du havde prøvet den i en fysisk butik, vil du få dine penge retur. Hvis du har fået leveret fragtfri bliver du ved returnering af dine varer og returbetaling fratrukket den oprindelige fragtomkostning på 29 DKK.

Varer returneres til Molly&My, Udsigten 5, 7000 Fredericia.

- Varens stand, når du sender den retur:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik og så den kan sælges igen.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

3. Udsalg og rabat

Vi kompenserer ikke kunder, der allerede har købt en vare, som efterfølgende nedsættes under for eksempel udsalg. Ordrer faktureres til gældende pris på bestillingstidspunktet.

Under udsalg tager vi forbehold for udsolgte varer, fejl fra vores afhentningsservice og længere leveringstid. Vi tilbyder desværre ikke varerne til samme pris på et andet tidspunkt, hvis de er udsolgte under udsalg.

Hvis en pakke du skal modtage beklageligvis skulle gå bort hos os eller ved vores samarbejdspartnere, sender vi naturligvis en ny pakke. Vi kan dog kun tilbyde at sende de varer i ordren, som vi har på lager og ikke andre varer eller størrelser, som ikke er på ordren. Det resterende beløb refunderes naturligvis.

Rabatkoder kan ikke kombineres med andre tilbud og rabatter.

4. Udsolgte varer

Hvis en vare er udsolgt, vil vi gøre alt for at skaffe den hjem til dig så hurtigt så muligt. Blot du kontakter os, så skal vi gøre vore bedste for at skaffe varen hjem! (gælder dog ikke under udsalg).

5. Forudbestilling af varer

Hvis du køber en vare, som er til forudbestilling angiver vi en forventet levering under produktsiden. Man kan dog forvente levering en smule senere, da nogle af vores varer skal igennem tolden først. Hvis man har bestilt andre varer sammen med sin forudbestilling sender vi det som en pakke, når forudbestillingen ankommer til os. Hvis man ønsker en yderligere levering vil man blive opkrævet 29,- Man kan kun købe forudbestilling med dankort og vi trækker først pengene, når varen afsendes.

6. Betaling

Betaling kan foretages med et Dankort, Visa/Dankort, Visakort, Mastercard, Maestro, Visa Elektron. Betalingen foregår over en krypteret server via 3.parts betalingsgateway og er lige så sikkert som at benytte dit kreditkort i supermarkedet. Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) inklusiv 25% moms.  Når du laver en bestilling på www.mollyogmy.dk trækker vi først beløbet fra din konto, når bestillingen er pakket og afsendt. Med mindre det er en vare, der forudbestilles, betales denne ved forudbestillingen. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

7. Kredit

Løn: Du kan hos MollyogMy altid betale med næstkommende løn, hvis du i kommentarfeltet ved checkud noterer 'løn'. Dette gælder kun ved betaling med dankort og visa. Hvis du betaler med mastercard, visa electron eller lignende vil beløbet blive reserveret på dit kort.

Børnepenge: Du kan hos MollyogMy betale med næstkommende børnepenge, fra d. 20 i måneden før /dvs. april børnepenge fra d. 20/3), hvis du i kommentarfeltet ved checkud noterer 'børnepenge'. Dette gælder kun ved betaling med dankort og visa. Hvis du betaler med mastercard, visa electron eller lignende vil beløbet blive reserveret på dit kort.

Hvis en vare sættes ned i kreditperioden, efter den er betalt, vil prisen ikke blive ændret, når pengene hæves. Vi forbeholder os retten til at sende en rykker, hvis det ikke er muligt at hæve pengene den pågældende dag.


8. Reklamationsret 

Molly&My yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse eller vold. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Molly&My inden for rimelig tid. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. Der kan også aftales et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. I forbindelse med reklamationssager sender vi en returlabel til dig pr. mail, som du skal anvende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til: mail@mollyogmy.dk 

Varen sendes til: Molly&My, Højrupvej 6A, 7000 Fredericia. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

9. Klage via ODR forbrugerportalen

Hvis køber af den ene eller anden grund ønsker at klage over MollyogMy, skal dette gøres via EUs nye forbrugerportal ODR via dette link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Vi håber dog at køber i første omgang vil kontakte MollyogMy på mail@mollyogmy.dk, og at vi sammen kan løse eventuelle uoverensstemmelser.


10. Registerpolitik

HVAD GØR VI MED DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER (PERSONDATAPOLITIK)

Ingen personlige oplysninger der registreres på MollyogMy.dk bliver overdraget, solgt eller på anden vis gjort tilgængelige for tredjepart. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Molly&My.

Ved køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne registreres hos Molly&My og transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form. Vores butik har jf. regnskabsloven pligt til gemme oplysningerne i 5 år, hvorefter de slettes. Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 

Oplysninger afgivet til Molly&My videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. 

Som registreret hos Molly&My har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Molly&My via e-mail mail@mollyogmy.dk. 


11. Værneting og lovvalg
Enhver tvist mellem køber og MollyogMy.dk- herunder fortolkning af MollyogMy.DK's handelsvilkår - afgøres af Sø- og Handelsretten i København i henhold til dansk lovgivning med dansk som gyldigt sprog.