Salgs- og leveringsbetingelser
Herunder finder ud vores salgs- og leveringsbetingelser. Du kan evt. også se under Spørgsmål og svar, hvis der er noget du ikke kan finde her.
1. Levering og fragt
For levering til Danmark gælder følgende:
Vi benytter følgende leverandører til fragt:
- DAO
- INSTABOX
- BRING
* Leveringstid 1-2 hverdage. Vi sender dagligt pakker afsted fra mandag til fredag. Det gør at langt de fleste pakker har dag til dag levering, dog kan der forekomme længere levering på alle forsendelser, hvis fragt firmaerne oplever udfordringer med et ekstra stort pres, komplikationer ifb. vejrforhold eller andre pludselige hændelser.
DAO leverer mandag-lørdag.
Rettidig levering forudsætter at DAO, Instabox og Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Vi kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos DAO, Instabox eller Post Danmark. I tilfælde af udeblevne leverancer kontaktes vi på: mail@mollyogmy.dk
* I tilfælde af at DAO ikke kan levere din pakke som hjemmelevering. Enten pga. størrelsen på pakken eller ved ekstraordinær travlhed, har DAO en samarbejdsaftale med UPD, som så vil levere din pakke i stedet for DAO. Den bliver stadig leveret som hjemmelevering, hvor de forsøger op til tre gange at levere din pakke. Er du ikke hjemme, vil den blive omdirigeret til nærmeste pakkeshop.
* Fragt og leveringsgebyr fra 29,- som forsikret pakke med Instabox, og fra 29,- med DAO eller Postnord (enkelte tunge/store varer er undtaget dette).
Max målene på pakker til DAO HOME:
Længde: max 55 cm - Omkreds: max 120cm - Vægt: Max 3 kg
Max målene på pakker til DAO SHOP:
Længde: max 60 cm - Omkreds: max 200cm - Vægt: Max 10 kg
*Fri fragt med DAO i Danmark ved køb over 399 kr.
OBS Returlabel eller Løn og børnepenges kredit tæller ikke med.
* 14 dages fuld returret.
* Levering til din privat adresse i en forsikret pakke med DAO hjemmelevering koster 49,-. DAO hjemmelevering er kun mindre pakker under 3 kg. Hvis din pakke overstiger dette, vil du vil blive kontaktet af vores kundeservice, hvis pakken skal omdirigeres evt. mod et mindre gebyr.
* Tryg og sikker nethandel via Quickpay.
* Click & Collect - afhent din pakke her på vores adresse Blytækkervej 22, 7000 Fredericia i vores åbningstid mandag til fredag 8.30-16.00.
(Du skal være opmærksom på, at hvis du ikke afhenter din pakke her indenfor 14 dage uden at kontakte os, vil der blive modregnet et administrationsgebyr på 19 kr.)
Helligdage og højtider:
Enkelte gange om året vil vi ikke kunne garantere, at vores dygtige fragtmænd, kan levere i helt samme tidsramme som normalt. Specielt i julehandlen kan der være udfordringer, men også omkring påske, Black Friday osv., de store online shoppe dage.
For at sikre at du har din gave inden jul, skal du derfor senest bestille din pakke 6 dage før juleaften, så chancerne er bedst mulige for, at du har din pakke inden da.
Under udsalg, black friday mm. skal der forventes en længere leveringstid end normalt.
Rettidig levering forudsætter at DAO, Instabox og Bring overholder dag-til-dag levering. Vi kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos DAO, Instabox eller Bring. I tilfælde af udeblevne leverancer kontaktes vi på: mail@mollyogmy.dk
Du skal indenfor 5 dage efter modtagelse af dine varer tage kontakt til os, hvis du har indvendinger til din ordre. Hvis der er sket fejl, mangler, udeblevne leverancer eller du har andre indvendinger skal du kontakte os på mail@mollyogmy.dk
For levering til udlandet gælder følgende / Shipping outside EU / international shipping:
* Levering kan ske med Instabox eller Post Nord.
* Prisen kan variere alt efter hvor i verden du bor og hvilken forsendelsestype du vælger til din pakke.
Vi leverer til de fleste Europæiske lande. Priserne starter fra 87 kr. (Pris og leveringstid varierer fra land til land)
* Due to new tax/VAT rules shipping outside EU is disabled at the moment. The shipping costs are simply to high unfortunately.
However exceptions can be made. Contact our customer service at: mail@mollyogmy.dk they will provide you with a specific shipping price to your location.
* If you wish to return purchased items please be aware that we will deduct taxes and customs fees from the amount of which you return. In case you make a return shipment with a total of 200 DKK and we receive a customs invoice of 300 DKK, we will deduct both the 200 DKK from the returned item and an additional 100 DKK from your order. We cannot predict the taxes and fees in advance.
* Alle bestillinger afsendes indenfor 1-2 hverdage.
* Alle produkter der ved bestilling har "JA TAK" i titlen, vil have en lidt længere leveringstid end normal. Ca. 2-3 hverdage.
* 14 dages fuld returret. Dog ingen ombytte af varer fragtfrit.
* Tryg og sikker nethandel via Quickpay.
* Ved salg til lande udenfor EU, vil der ikke blive opkrævet dansk moms, hvis der i kommentarfeltet ved checkud noteres 'minus moms'.
Ved salg til udlandet, påtager MollyogMy.dk sig ikke ansvaret for evt. told eller andre afgifter, som vil blive pålagt varen købt hos os. Denne told eller afgift skal afholdes af modtageren. Samt tager vi ikke ansvar for pakker sendt uden forsikring.
Du skal indenfor 5 dage efter modtagelse af dine varer tage kontakt til os, hvis du har indvendinger til din ordre. Hvis der er sket fejl, mangler, udeblevne leverancer eller du har andre indvendinger skal du kontakte os på mail@mollyogmy.dk
*Vi tager forbehold for eventuelle lagerfejl, prisfejl og taste fejl. I langt de fleste tilfælde vil du blive kontaktet af vores kundeservice, hvis der opstår en fejl hos os.
Shipping outside of Denmark:
* Shipment options with PostNord.
* Various prices on shipment can occur depending on how you want your package shipped.
We ship to England, Sweden, Germany and Austria with package insurance and track&trace for a price of DKK 89,-
Shipments for the rest of the world can be sent uninsured (without track & trace) for DKK 89, - or as an insured package with track & trace for DKK 275, -. All packages with insurance (the DKK 275,- option) are sent by ship if possible. Therefore the delivery date can range from 4-18 days total.
* We ship all packages within 1 or 2 days. Delivery can be from 4-18 days, depending on delivery are with ship, which we choose if this is an option.
* MollyogMy.dk offers 14 days of free returns, valid from the day you received your order.
* Safe and secure shopping with Quickpay.
* Shipping methods; uninsured package without tracking and insured package with tracking
* For orders outside the EU, Danish VAT will not be charged if you note the order 'minus VAT'.
* In case you would like to return some items simply buy a return shipment from your local postal/parcel company - ex. DHL, UPS, Postnord
When shipping abroad MollyogMy.dk cannot be charged or held responsible for any extra fees regarding Customs or any other charges that will be imposed on the item purchased from us. This fee or charge must be payed by the recipient itself. Furthermore, we are not responsible for packages sent without insurance in case of damage to the goods and/or missing packages.
If you have any objections you must contact us within 5 days of receiving your package. In case of faults, missing items, packages not received, or any other objections please contact us at mail@mollyogmy.dk.
If you do not collect your package we charge a fee of 250,- DKK to process the return ordre.
2. Returnering og ombytning af varer
ReturneringDu kan sende dit køb tilbage til os indenfor 14 dage efter modtagelse af din pakke, og vi betaler pengene retur, for de varer du returnerer. Når din returpakke ankommer hos os har vi 2-5 hverdage til at behandle den her. Du modtager en mail fra os, når vi har behandlet din retur pakke. Du skal indenfor 5 dage kontakte os hvis der er uoverensstemmelser mellem det som du returnerer og det vi behandler.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen. Hvis du ikke afhenter din pakke, men den kommer retur til os ikke afhentet trækker vi et gebyr på 49 kr fra din ordre.Hvis du har bestilt en vare til afhentning på adressen men ikke afhenter den, fratrækker vi et håndteringsgebyr på 19 kr.
Returfragt: Det er muligt at få tilsendt en DAO Labeless kode på mail, hvis du ønsker at returnere en vare.
Du kan få tilsendt koden ved at melde hvilke produkter du ønsker at returnere på vores Returportal lige her!
OBS: Vi fratrækker et håndteringsgebyr på 39 kr. fra retur beløbet når returneringen er færdigbehandlet.
OBS du kan max. sende retur for 3500 DKK med DAO returproduktet. Hvis din returpakke overstiger det beløb, er det på eget ansvar og dækkes ikke af MollyogMy.dk i tilfælde af bortkommelse, beskadigelse eller lignende.
Vi anbefaler at du sender returvarerne i flere pakker, hvis beløbet overstiger 3500 DKK.
Varen sendes til:
Molly&My, Blytækkervej 22, 7000 Fredericia.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops og pakkeboxe. Du kan også fortryde købet ved at aflevere den personligt på ovenstående adresse i vores åbningstid eller efter aftale.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du ikke får købesummen retur. Skulle du ønske at returnere et produkt i brugt stand, må varens forringelse ikke være udover det, som er normalt når man prøver tøj i en tøjbutik. Derfor kan tøjet prøves og kontrolleres, som hvis du er i et prøverum. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
OBS særlige varer, som parfume, sæbe, sutter mm. tages kun retur i ubrudt tilstand. Varer uden hang tags tages ikke retur. Sko må ikke være gået i og have synlige tegn af brug. Derudover skal alle varerne være i original emballage og med mærker på tøjet. Derudover skal skotøjsæsker sendes retur, og fragtlabel må ikke sættes direkte på æsken.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb hos os får du pengene retur for de varer du returnerer til os. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
3. Kredit
Løn: Du kan hos MollyogMy altid betale med næstkommende løn en sidste dag i måneden, hvis du vælger produktet LØN her. Dette gælder kun ved betaling med dankort og visa. Hvis du betaler med mastercard, visa electron eller lignende vil beløbet blive reserveret på dit kort.
OBS. hvis du vælger at betale med VIABILL eller Lunarway kan du ikke bruge denne løsning - penge vil blive trukket med det samme.
Børnepenge: Du kan hos MollyogMy betale med næstkommende børnepenge (her), så snart børnepengene er frigivet. Det vil sige, at når april børnepenge udbetales d. 20/4, kan du denne dag begynde at handle med børnepenge d. 20/7. Dette gælder kun ved betaling med dankort og visa. Hvis du betaler med mastercard, visa electron eller lignende vil beløbet blive reserveret på dit kort.
OBS. hvis du vælger at betale med VIABILL eller Lunarway kan du ikke bruge denne løsning - penge vil blive trukket med det samme.
Vi hæver pengene den dag børnepengene og løn frigives, dvs. hvis de frigives d. 18/1, hæves beløbet denne dag, hvor der så vil kunne købes med næste omgang børnepenge.
Du kan maks. ligge en ordre på op til 6.000,- ad gangen med kreditmulighederne. Som ny kunde kan du MAX have en kredit grænse IALT hos os på 6.000 kr,- og herefter henviser vi til viabill.
Hvis en vare sættes ned i kreditperioden, efter den er betalt, vil prisen ikke blive ændret, når pengene hæves. Vi forbeholder os retten til at sende en rykker, hvis det ikke er muligt at hæve pengene den pågældende dag.
Selvom der returneres varer inden pengene er hævet, vil beløbet for betaling med løn eller børnepenge alligevel blive trukket den sidste dag i måneden eller d. 20, da der er ydet kredit service.
Løn og børnepenge kredit ydes pr. ordre og hvis du har flere ordre skal beløbet derfor betales pr. ordre.
Hvis dit kort spærres i den mellemliggende periode og du ikke giver os besked og lægger en ny ordre på dit nye kort, vil du blive opkrævet et indsigelsesgebyr på 200,-. Dvs. hvis vi ikke på dagen kan hæve pengene, eller de efterfølgende bliver debiteret hos os fra NETS, vil vi sende dig en rykker, som du med det samme skal indbetale. Hvis dette ikke sker, vil sagen blive overgivet til inkasso.
4. Reklamation
Hvis du har en reklamation på et produkt, bedes du tage kontakt til os via mail@mollyogmy.dk. Mailen skal indeholde følgende oplysninger: *navn, *ordrenummer, *hvad reklamationen drejer sig om og et *vedhæftet billede af reklamationen.
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Obs at der er begrænset reklamationsret på lynlås og nitter.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til: Molly&My, Blytækkervej 22, 7000 Fredericia
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Dette kan ske på bagsiden af den medsendte faktura.
5. Udsalg, rabat og prismatch
Forbehold
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller forsøge at skaffe de pågældende varer igen.
Vi kompenserer ikke kunder, der allerede har købt en vare, som efterfølgende nedsættes under for eksempel udsalg. Ordrer faktureres til gældende pris på bestillingstidspunktet. Dette gælder også under kampagner hvor varerne gradvist falder i pris i løbet af dagene.
Rabatkoder kan ikke kombineres med andre tilbud, rabatter, andre rabatkoder og nedsatte varer. Ligeledes kan rabatkoder ikke kombineres med brug af Forbrugsforeningskort. Enkelte brands er undtaget rabatkoder.
Under udsalg, black friday mm. skal der forventes en længere leveringstid end normalt.
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Prisstigninger
Grundet ændringer og/eller prisstigninger på produkter fra leverandører, som kan falde sammen med igangværende leverancer af produkter til os, tager vi forbehold for, at modtagede varer med prisskilte, hvor prisen ikke er den samme som oplyst på hjemmesiden, kan forekomme.
Bortkomne pakker
Hvis en pakke du skal modtage beklageligvis skulle gå bort hos os eller ved vores samarbejdspartnere, sender vi naturligvis en ny pakke. Vi kan dog kun tilbyde at sende de varer i ordren, som vi har på lager og ikke andre varer eller størrelser, som ikke er på ordren. Det resterende beløb refunderes naturligvis.
Prismatch
Prismatch - vi prismatcher ikke varer, hverken tilbud eller normalpris.
6. Udsolgte varer
Hvis en vare er udsolgt, vil vi gøre alt for at skaffe den hjem til dig, så hurtigt som muligt. Blot du kontakter os, så skal vi gøre vores bedste for, at skaffe varen hjem! (gælder dog ikke under udsalg).
7. Betaling
Betaling kan foretages med et Dankort, Visa/Dankort, Visakort, Mastercard, Maestro, Visa Elektron. Betalingen foregår over en krypteret server via 3.parts betalingsgateway og er lige så sikkert som at benytte dit kreditkort i supermarkedet. Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) inklusiv 25% moms. Når du laver en bestilling på www.mollyogmy.dk trækker vi først beløbet fra din konto, når bestillingen er pakket og afsendt. Med mindre det er en vare, der forudbestilles, betales denne ved forudbestillingen. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
8. Forudbestilling af varer
Hvis du køber en vare, som er til forudbestilling angiver vi en forventet levering under produktsiden. Man kan dog forvente levering en smule senere, da nogle af vores varer skal igennem tolden først.
Vi anbefaler, at når du bestiller en preorder / forudbestilling, at du kun køber forudbestillingsvaren i denne ordre, og hvis du ønsker andre varer, lægger en yderligere ordre ved siden af.
Hvis man har bestilt andre varer sammen med sin forudbestilling, sender vi det som en pakke, når forudbestillingen ankommer til os. Hvis man ønsker en yderligere levering vil man blive opkrævet 29,- Man kan kun købe forudbestillinger med dankort og vi trækker først pengene, når varen afsendes.
9. Klage via ODR forbrugerportalen
Hvis du som kunde af den ene eller anden grund ønsker at klage over MollyogMy, skal dette gøres via EUs nye forbrugerportal ODR via dette link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Vi håber dog, at du i første omgang vil kontakte os på mail@mollyogmy.dk, og at vi sammen kan løse eventuelle uoverensstemmelser.
10. Registerpolitik
HVAD GØR VI MED DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER (PERSONDATAPOLITIK)
Ingen personlige oplysninger der registreres på MollyogMy.dk bliver overdraget, solgt eller på anden vis gjort tilgængelige for tredjepart. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Molly&My ApS.
Ved køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne registreres hos Molly&My og transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form. Vores butik har jf. regnskabsloven pligt til gemme oplysningerne i 5 år, hvorefter de slettes. Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Oplysninger afgivet til Molly&My videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som kunde hos MollyogMy ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Molly&My via e-mail mail@mollyogmy.dk.
Se desuden vores cookies og privatlivspolitik lige her!
11. Værneting og lovvalg
Enhver tvist mellem køber og MollyogMy.dk- herunder fortolkning af MollyogMy.DK's handelsvilkår - afgøres af Sø- og Handelsretten i København i henhold til dansk lovgivning med dansk som gyldigt sprog.
12. Virksomhedens oplysninger
Virksomhedsoplysninger
Virksomhedens navn: MollyogMy ApS
CVR: 37137588
Etableringsår: 2015
Adresse: Blytækkervej 22, 7000 Fredericia
13. Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos MollyogMy ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på mollyogmy.dk er Luise Sejrup Rasmussen.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på mail@mollyogmy.dk.
Klage adgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: mail@mollyogmy.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 9 August 2022.
14. Pricerunner købsgaranti
Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster ingenting og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner.
For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for 60 minutter at registrere dig på deres hjemmeside. Det er gratis og tager kun et øjeblik:
Ekstra tryghed med PriceRunner Købsgaranti i dag
Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af ødelagt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som privatperson.
Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. Købsgarantien giver altså ingen erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.
På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien, samt de gældende regler og vilkår.
Lær mere om tjenesten - tryk her