Handelsbetingelser
Følgende salgs-, handels- og leveringsbetingelser er gældende for køb af varer på www.mollyogmy.dk.
https://www.mollyogmy.dk ejes af MollyogMy ApS.
CVR: 37137588
MollyogMy ApS
Blytækkervej 22
7000 Fredericia
Danmark
Tlf: 6013 3644
Alle produktpriser på www.mollyogmy.dk er angivet i danske kroner (DKK) og inklusiv moms men eksklusiv forsendelsesomkostninger.
Alle aftaler indgås på dansk. Købeloven finder anvendelse ved køb på www.mollyogmy.dk.
Betaling
Betaling for varer købt hos www.mollyogmy.dk kan foretages med følgende betalingsmuligheder:
- Visa/Dankort
- Visa
- Visa Electron
- Mastercard
- Mastercard Debit
- Maestro
- Viabill
- Apple Pay
- Mobilepay
Betalingen vil ved brug af betalingskort først blive trukket på din konto, når varen afsendes fra vores lager.
Vi gemmer ene og alene kun de oplysninger, som er nødvendige for at vi kan levere de(n) aftalte vare(r) til det rette sted. Vi har ikke mulighed for at videregive kortoplysninger, trække beløb flere gange, trække et højere beløb end ordrens værdi eller lignende.
3-D Secure
Fra den 1. november 2021 er der blevet indført yderligere sikkerhed ved onlinehandel og -betaling. Dette betyder, at du i nogle tilfælde skal benytte MitID for at gennemføre dit køb.
Betaling med betalingskort: Benyttelse af MitID-app eller SMS-kode påkrævet
Betaling med Mobilepay: Kræver ikke MitID eller SMS-kode.
Betaling med Viabill: I nogle tilfælde skal du benytte MitID-app eller SMS-kode.
Al dette er for din sikkerhed som forbruger.
Forbud mod køb med henblik på videresalg
www.mollyogmy.dk er alene rettet mod den private forbruger. Det er derfor kun private forbrugere, der kan foretage køb på www.mollyogmy.dk. Når du gennemfører dit køb, bekræfter du hermed, at du ikke køber varerne som erhvervsdrivende med henblik på videresalg.
Vi forholder os retten til at annullere din ordre, hvis vi hos Molly&My vurderer, at et køb er foretaget af en erhvervsdrivende og dermed med henblik på videresalg.
Produkter
Hos www.mollyogmy.dk lægger vi en stor passion i at have det rigtige udvalg til den rigtige pris. Det betyder, at produkterne på www.mollyogmy.dk og grundigt testet og undersøgt.
Hos Molly&My sælger vi også en række egne produkter. Blandt andet smykker, kjoler og andre basisvarer. Disse varer er skabt i samarbejde med professionelle samarbejdspartnere på området, hvilket sikrer, at du som forbruger får gode og kvalitetstestede varer til en konkurrencedygtig pris.
Udover vores store sortiment af lagervarer har vi også forudbestillingsvarer på www.mollyogmy.dk. Leveringsperioden for disse produkter er estimeret i produktets titel og fremgår tydeligt på hjemmesiden.
Retur- & fortrydelsesret
Du kan returnere din(e) vare(r) til os indenfor 14 dage efter du har modtaget din ordren. Her gælder en begrænset returret, som betyder, at varen skal være i samme kvalitet, mængde og stand, som da du modtog den. Originalemballagen skal du medsende i ubeskadiget stand. Varen må ikke prøves i så høj grad, at brugen åbenlyst formindsker varens salgsværdi. Varen må derfor ikke lugte eller lignende efter brug.
Særlige varer som sutter, sæber, læbestifter mf. tages kun retur i ubrudt tilstand. Varer uden hang-tags tages ikke retur. Varen skal sendes retur i forsvarlig indpakning, og der må ikke sættes returlabel direkte på skoæsker eller lignende.
På udvalgte produkter kan du tilkøbe udvidet garanti, hvor du selv vælger en forlænget garantiperiode på 1, 2, 3 eller 5 år. Prisen for den valgte periode fremgår på produktsiden og tillægges ordren. Den udvidede garanti giver dig samme dækning som den lovpligtige reklamationsret, men i den periode du har valgt, og gælder kun for det konkrete produkt, hvor garantien er tilkøbt. Garantien er personlig og kan ikke overdrages ved videresalg af varen. Tilkøbt garanti kan ikke fortrydes eller refunderes, når ordren er afsendt.
Så snart varen er behandlet hos os modtager du en mail. Du skal kontakte os inden for fem dage, hvis der er uoverensstemmelser mellem det vi har behandlet, og det du mener at have returneret.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.
Du skal selv betale for at returnere pakken til os, og det er dig der hæfter, hvis der opstår en skade under returtransporten. Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte at modtage varen. Hvis du ikke afhenter din pakke, og den kommer uafhentet retur til os, fratrækkes 79 kr. fra din ordre. Hvis du har bestilt din ordre med hjemmelevering, men nægter at tage imod den, fratrækker vi et håndteringsgebyr på 79 kr.
Du kan få tilsendt en DAO Labelless kode på mail via vores Returportal lige her.
Varen sendes til: Blytækkervej 22, 7000 Fredericia, Danmark
NB: hvis du vælger selv at købe en retur label er det vigtigt at der vedlægges en seddel i pakken med: Navn, Efternavn, ordre nr. og evt. telefon nr. for at vi kan identificere hvilken ordre retur varerne hører til.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops og pakkeboxe. Du kan også fortryde købet ved at aflevere den personligt på ovenstående adresse i vores åbningstid eller efter aftale.
OBS: Du kan max sende retur for 3500 kr. med DAO. Hvis din returpakke overstiger dette beløb, er det på eget ansvar og et eventuelt tab dækkes ikke af www.mollyogmy.dk.
Vi anbefaler, at du sender returvarerne i flere pakker, hvis beløbet overstiger 3500 kr.
Produkter modtaget gratis ifm. et kampagnekøb, skal ved returnering af kampagnen (produktet) også returneres. Hvis ikke det gratis produkt returneres sammen med varen fra kampagnen forbeholder vi os ret til at trække værdien fra inden returnering.
Hvis du har valgt at afhente din pakke selv og ikke afhenter den modregner vi et håndteringsgebyr på 79,- kr. på ordren.
Forlænget returret
Hos os har du altid 14 dages lovpligtig fortrydelsesret, når du handler. Ønsker du ekstra fleksibilitet, kan du tilkøbe en forlænget returret for 29 kr. pr. ordre. Med denne service udvider vi din returperiode fra 14 til 30 kalenderdage regnet fra den dag, du modtager din ordre. Forlængelsen er et frivilligt tilvalg og gælder for hele ordren.
Beløbet på 29 kr. refunderes ikke – heller ikke selvom du vælger at returnere dine varer inden for de første 14 dage.
For at benytte den forlængede returret skal varen returneres i original stand. Bemærk, at forlængelsen ikke gælder for varer, som efter loven er undtaget fra fortrydelsesret (fx hygiejneprodukter hvor forseglingen er brudt).
Reklamation
Molly&My yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven: omfattende mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Det betyder, at du kan få varen repareret, ombyttet eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Ønsker du at indvende en reklamation på et produkt, bedes du bruge vores Reklamations portal, ved at skrive e-mail og ordre nummer, og vælge hvilket produkt det vedrører og uploade billeder af fejlen.
Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du opdager fejlen/manglen. Hvis du reklamerer indenfor to efter, at fejlen er opdaget, vil reklamation altid være rettidig.
Såfremt af reklamation er berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes til os i forsvarlig emballage.
Husk altid at få kvittering for afsendelse, så vi kan dække dine fragtomkostninger.
Levering
Molly&My sørger for levering med Instabox, DAO eller Bring (medmindre andet angives) til modtager på hurtigst mulige dato efter bestilling. Vi sender pakker fra vores lager fra mandag til lørdag.
Rettidig levering forudsætter, at transportøren overholder den leveringstid vi oplyses. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller udeblevne leverance bedes du kontakte os på mail@mollyogmy.dk. I sådanne tilfælde fremsender Molly&My en ny leverance, såfremt at varen stadig lagerføres.
Vi leverer til hele Danmark. Alle leverancer leveres med Instabox, DAO eller Bring og koster fra 29 kr. Ved bestilling over 399 kr. er levering til pakkeshop/pakkeboks gratis.
Alle ordrer er automatisk dækket af en basisforsikring på op til 1.500 kr. Ønsker du en udvidet dækning, kan du tilkøbe fragtforsikring, som sikrer dine varer op til 5.000 kr. Denne udvidede forsikring tilkøbes som et gebyr, der beregnes i forhold til ordrestørrelsen. Forsikringen dækker tab eller beskadigelse af din ordre under transporten, jf. gældende regler for fragtforsikring. Erstatning udbetales ikke, hvis varen allerede er dækket af anden forsikring, eller hvis skaden skyldes forhold, som ikke er dækket af transportforsikringens almindelige betingelser (fx forkert håndtering efter levering).
Læs mere om vores leveringsmuligheder her.
Kredit
Hos Molly&My er det muligt at købe på kredit og betale på næstkommende løndag eller ved næstkommende børnepengeudbetaling. Dette gælder kun ved betaling med Dankort eller VISA. Hvis du betaler med Mastercard, VISA Electron eller lignende vil beløbet blive reserveret på din konto. Ligeledes vil beløbet blive trukket, hvis du betaler med Viabill.
Du kan maks lægge en ordre på 6000 kr. med kreditmulighederne.
Hvis en vare nedsættes i kreditperioden, vil prisen ikke blive ændret når pengene hæves. Vi forholder os retten til at sende en rykker, hvis det ikke er muligt at hæve pengene den pågældende dag. Hvis dit kort spærres i den mellemliggende periode, og du ikke giver os besked, men lægger en ny ordre på dit nye kort, vil du blive opkrævet et indsigelsegebyr på 200 kr. Det betyder, at hvis på den pågældende dag ikke kan hæve pengene for ordren, eller de efterfølgende bliver debiteret hos os fra NETS, vil vi sende dig en rykker, som skal betales omgående. Sket dette ikke, vil sagen bliver overdraget til inkasso.
Kredit ydes pr. ordre, og du skal derfor betale for kreditydelsen pr. ordre, hvis du har flere ordrer på kredit.
Forudbestilling af varer
Hvis du køber en vare som er til forudbestilling, angiver/estimerer vi et forventet leveringstidspunkt på produktsiden. Bestilles lagervarer sammen med en forudbestillingsvarer, sendes disse sammen med forudbestillingsvaren, når denne modtages på vores lager. Dette gælder også, hvis du bestiller flere forudbestillingsvarer med forskellige ankomsttidspunkter. Her sendes ordren samlet, når alle forudbestillingsvarer er på vores lager.
Vær opmærksom på, at det ikke er alle størrelser af samme style, som vi modtager på én gang. Der kan derfor være et overløb, så nogle størrelser sendes først sendes noget tid efter, at vi modtager og sender de første størrelser.
Priser
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris,
hvis ordren er blevet bekræftet og afsendt med produkter til 0 kr pga. en pris fejl på hjemmesiden, vil der blive eftersendt en opkrævning på varens pris, ellers skal ordren returneres på egen regning.
Vi kompenserer ikke kunder, der allerede har købt vare, som efterfølgende nedsættes under udsalg/outlet. Ordrer faktureres til gældende pris på bestillingstidspunktet. Dette gælder også i kampagneperioder, hvor priserne kan være faldende fra dag til dag.
Grundet ændringer og/eller prisstigninger på produkter fra leverandører, som kan falde sammen med igangværende leverancer af produkter til os, tager vi forbehold for, at modtagede varer med prisskilte, hvor prisen ikke er den samme som oplyst på hjemmesiden kan forekomme.
Vi yder som udgangspunkt ikke prismatch på nogen varer - hverken varer på udsalg eller varer til fuld pris.
Du kan tilkøbe prismatch som en ekstra service. Med prismatch er du sikret, at vi matcher en lavere pris på samme vare (identisk model), hvis du finder den inden for 14 dage efter dit køb. Finder du varen billigere, refunderer vi forskellen mellem din pris og den dokumenterede lavere pris. Prismatch gælder ikke udsalgsvarer, kampagnetilbud eller i kombination med andre rabatter. For at benytte prismatch skal du indsende dokumentation (f.eks. link eller skærmbillede) sammen med dit ordrenummer inden for 14 dage. Tilbagebetaling sker via samme betalingsmetode, som du anvendte ved købet. Vi forbeholder os retten til at afvise prismatch, hvis dokumentationen ikke er tilstrækkelig eller vurderes ugyldig, samt til at ændre eller ophøre med ordningen med fremtidig virkning.
Højtider & mærkedage
Under store udsalgsperioder, højtider eller særlige mærkedage, kan der forekomme længere leveringstid end normalt.
Du kan læse mere om vores mærkedage her.
Udsolgte varer
Hvis en vare er udsolgt, vil vi gøre alt for at skaffe den hjem igen. Hvis du kontakter os via mail@mollyogmy.dk, og informerer os om hvilken varer der er tale om, så sender vi det videre internt. På produktsiden kan du altid tilmelde dig, så du vil modtage en mail, når varen er på lager igen.
Good vibes only politik
Hos Molly&My er vores politik om at handle sammen indbegrebet af GOOD VIBES ONLY. Vi ønsker kun en god oplevelse for vores kunder, følgere og kollegaer i Molly&My familien.
'I'll take care of you - Please take care of me'
Reglerne for vores Good vibes only politik er enkel:
1. Vi taler ordentligt til hinanden uanset om vi kender hinanden eller ej. Vi accepterer ikke en grov tone, hverken fra vores medarbejdere eller kunder.
2. Vi handler alle i god tro og med omtanke.
3. Vi forbeholder os retten til at annullere en eller flere ordrer, såfremt at vi vurderer, at der ikke handles i god tro og i strid med vores Good Vibes Only politik.
4. Vi forbeholder os retten til at annullere en eller flere ordrer grundet systemfejl, pris- eller tastefejl, mistanke om misbrug eller videresalg eller for kunder med høj returandel.
Vi glæder os til at handle med dig jf. ovenstående regler.
Persondatapolitik
Læs vores persondatapolitik her.
Klagemuligheder
Hvis du som kunde af den ene eller den anden grund ønsker at klage over www.mollyogmy.dk, skal dette gøres via EUs forbrugerportal. Du kan tilgå ODR via dette link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Skulle der være en uoverensstemmelse, så håber vi, at du vil kontakte os først på mail@mollyogmy.dk. Vi vil altid stræbe efter, at finde en god løsning.
Værneting & lovvalg
Enhver tvist mellem køber og MollyogMy ApS, herunder fortolkning af www.mollyogmy.dks handelsbetingelser, afgøres af Sø- og Handelsretten i København i henhold til dansk lovgivning med dansk som gyldigt sprog.